Op weg naar De ZON....

Maart 2017 Deel 1
Woensdag 1 Maart

We brengen onze tijd door in de garage en in de souks van Meknes. 's Avonds nemen we met spijt afscheid van Manfred en voor de hondjes tante Jana. Zij willen vroeger over daar ze het einde van de maand thuis moeten zijn. Het was een fantastische tijd samen en zeker voor herhaling te doen.
Donderdag 2 maart

Wij blijven nog een dagje in Meknes

Vrijdag 3 maart

We zetten vandaag koers naar Rabat Een grote stad met veel bezienswaardigheden die we zeker niet allemaal nu kunnen doen. Rabat zelf heeft geen camperplaats dus een eindje verder bij een shell station kunnen we staan een mooi plekje. We hebben dus vandaag en morgen onze eerste dagen echt slecht weer.In de namiddag begint het te regenen en het kan tellen. s'Avonds gaan we eten in het restaurant

Zaterdag 4 maart

Het is grijs en koud en tegen de middag regen. We doen een kleine wandeling en dat is het.
Zondag 5 maart

Het is terug prachtig weer en we maken een wandeling door de Kasbah de Oudaïa en we bezoeken de Hassan toren en het Mausoleum van MohammedV

Maandag 6 maart

Vandaag is het weer mooi weer dus maken we een ritje in de buurt van Rabat. In de namiddag een terrasje en alles klaar maken om morgen te rijden.

Dinsdag 7 maart

We zijn vroeg wakker dus om 8 uur rijden we. De bestemming is Moulay Bousselham. Tegen 10 uur ter plaatse en de wasmachine wordt gestart. We maken een wandeling naar het haventje en doen een terrasje. Om 15u ga ik met een bootje en gids Kaïm de laguna in. Een prachtige dag
Woensdag 9 maart

Vandaag een rustige dag en genieten van het prachtige weer. We wandelen naar de aankomst van de vissersboten. Vermits de zee de voorbije dagen te ruw was is er niet veel vangst vanaf morgen beter. Dus we blijven nog een dag Wanneer we in het dorpje zijn heb ik toch kans om verse paling te kopen mmmmmmmlekker
Donderdag 10 maart

Vandaag opnieuw naar de visaankomst. Het is echt een festijn De bootjes komen gelijdelijk binnen en hoe meer bootjes hoe meer lekkernijen. Ik koop een lotte, twee tongen, twee spinkrabben en enkele kleine zeediertjes smullen maar. 's Middags snoepen we de kleine zeediertjes en 's avonds laten we ons gaan met de spinkrabben

Vrijdag 10 en zaterdag 11 maart

We blijven in Moulay Bousselham en genieten van het warme weer en de omgeving
Zondag 12 maart

We rijden naar onze laatst stopplaats Chefchaoune. De rit gaat vlot en de camping is in orde. We maken een wandeling door het centrum en doen een terrasje

Maandag 13 maart

We bezoeken de Medina en de oude kashbah en lopen langs de plaatselijke markt. Onze Marokko reis zit er spijtig genoeg op. We vonden en vinden het fantastisch Morgen naar de boot in Tanger Med

Dinsdag 14 maart

We vertrekken na de koffie naar Tanger Med. Vermits we onze papieren voor de terugreis goed hebben opgeborgen zijn ze nergens te vinden. Dus bij aankomst in Tanger Med eerst een enkel ticket Algeciras gekocht. Dan met veel zenuwen naar de check in. Eerst ticket laten valideren en dan politiecontrole; alles in orde Dan naar de douane het grote probleem. Bi de douane het probleem uitgelegd en er werd ons heel vriendelijk gezegd dat ze ons opnieuw gingen inklaren dus eigenlijk geen enkel probleem. Even wat papierwerk en klaar is kees. Dan door de scanner en wachten op de boot.
Met een vertraging van 3 uur mogen we inschepen. We vertrekken en het is echt een ruwe zee drie kwart van de passagiers zijn zeeziek leuk hoor BAH om 24 uur Spaanse tijd zijn we op de parking
Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons